Begrijpelijke taal en communicatie, daar is volop behoefte aan. Het is niet gek als je dat zelf niet goed voor elkaar krijgt. Taalarsenaal helpt je! Kun je ook hulp gebruiken bij jouw tekst of communicatieproject? Laat het weten.

Verhalen van kinderen

Elk kind is geraakt door de gevolgen van de coronamaatregelen. Kinderpostzegels wilde kinderen zelf een stem geven en Taalarsenaal mocht hun verhalen opschrijven voor de Kinderpostzegelactie 2021. Mooi én aangrijpend. 

Campagne tegen woningnood

De woningnood is hoog. Om dat op de politieke agenda te krijgen, hielp Taalarsenaal Aedes als interim contentspecialist bij de socialmediacampagne Kies voor Wonen en de Actieagenda Wonen. Ook schrijft Taalarsenaal diverse artikelen en webteksten voor Aedes.

 

Eindredactie magazine

Gasunie werkt hard aan een duurzame toekomst. Het bedrijf houdt zich niet alleen bezig met aardgas, maar ook met groen gas, waterstof, warmte en CO2-opslag. Taalarsenaal maakt het personeelsmagazine en neemt de aansturing van journalisten, art director en drukker en de volledige eindredactie voor haar rekening. In het Nederlands en het Duits.

Inspirerende interviews

Bij de 2000 BDO-professionals in Nederland valt vier keer per jaar een personeelsmagazine op de mat. Taalarsenaal schrijft daarvoor inspirerende interviews. In de afgelopen edities onder meer met de sterrenkok van restaurant Basiliek, de CFO van fonQ en de Raad van Bestuur van BDO.

jubileumboek Douwe Egberts
Jubileumboek
100 jaar Douwe Egberts in Utrecht. Dat werd gevierd met een vuistdik jubileumboek. Taalarsenaal mocht meeschrijven aan de indrukwekkende  terugblik op de geschiedenis van deze grootse onderneming. Ter ere van de onmisbare kop koffie.

 

Krachtige klantverhalen

Welisa maakt je organisatie beter en slimmer met Salesforce. Taalarsenaal beschreef dat in krachtige webteksten en interviewt regelmatig Welisa’s klanten over hun ervaringen. Zij zijn dik tevreden over Welisa. En Welisa over Taalarsenaal.

Wervend magazine

Hoewel er aan de Universiteit Leiden bijna 30.000 studenten studeren, moeten ieder jaar opnieuw scholieren warm worden gemaakt. Taalarsenaal maakte magazine KIES: boordevol interviews met (oud-)studenten, studiekeuzetips en leuke weetjes over de stad.

Pensioencommunicatie

APG verzorgt het pensioen voor 4,5 miljoen Nederlanders. Daar komt heel wat communicatie bij kijken en Taalarsenaal helpt een handje. Bijvoorbeeld met de eindredactie van het pensioenmagazine voor medisch specialisten en diverse jaarverslagen.

Heldere website

In Groningen opende onlangs een nieuwe ggz-instelling. Taalarsenaal schreef in heldere taal voor de website en een brochure wat ADHD City kan betekenen voor cliënten. In opdracht van grafisch ontwerper Nynke Visser (Designdays), die de corporate stijl ontwikkelde. 

Bewogen levensverhaal

Een oudere dame vroeg aan Taalarsenaal om haar levensverhaal op papier te zetten. Bewogen gesprekken over leerzame lessen, een duik in de geschiedenis. Wat een prachtig avontuur!